Szybko, łatwo i bardzo…

To jest podobno najszybciej i najprościej otwierany schowek rowerowy schowany w trójkącie ramy jaki zaprojektowano do tej pory. Mamy poważne wątpliwości, ale rozumiemy, że twórcy musieli znaleźć jakieś „naj”, by odpowiednio zareklamować swój produkt. Tak czy siak, CODEPAK, bo tak nazywa się ten wynalazek, jest rzeczywiście praktycznym wyposażeniem roweru.

Bagażnik CODEPAK
CODEPAK powstał w Anchorage na Alasce, a wymyślili go zapaleńcy rowerowych wypraw na fat bike’ach. Testowali różne torby, plecaki i sakwy, by w końcu uznać, że muszą mieć coś zupełnie innego, co spełni ich oczekiwania. Bagażnik miał być lekki, trwały i pozwalać na błyskawiczny dostęp. I tak powstał CODEPAK.
Produkowany będzie w dwóch wersjach: srebrnej z lotniczego aluminium i czarnej z karbonu. Wymiarami dostosowany do wypełnienia całości trójkąta ramy, dzięki czemu jest bardzo pojemny. Dostęp istotnie jest łatwy, bo wystarczy jedno naciśnięcie zatrzasku, którego konstrukcję podpatrzono w produktach z branży lotniczej. Lotnicze odniesienia nie są przypadkowe, gdyż główny projektant, Cody Greenwell, przez osiem lat pracował jako technik lotniczy.
Bagażnik CODEPAKJako jedną z zalet autorzy wymieniają też możliwość łatwego ozdabiania bagażnika różnymi naklejkami, ale tu już ich chyba poniosła fantazja. Nie chodzi o to, że to nie jest prawdą, ale o to, że nie jest to chyba najistotniejsze dla zapewnienia funkcjonalności bagażników rowerowych. Niewątpliwą zaletą oferty producenta jest natomiast to, że można zamówić u nich dowolny rozmiar dostosowany do każdej ramy.
Pomysłodawcy CODEPAKa pomyśleli nie tylko o wygodzie podczas własnych wypraw po bezdrożach Alaski, ale także o użytkownikach miejskich, gdzie bagażnik trzeba jakoś zabezpieczyć przed potencjalnymi złodziejami. Bagażnik można więc doposażyć w odpowiedni zamek. Jedyny minus jest taki, że trzeba za to dodatkowo zapłacić – 25 dolarów. Dochodzimy w ten sposób do najpoważniejszej wady tego produktu, przynajmniej z polskiej perspektywy. Otóż kosztuje on 250 dolarów za wersję aluminiową i 350 dolarów za wersję karbonową. Potencjalni klienci mają trochę czasu do namysłu, produkt będzie dostępny na rynku od kwietnia.

Bagażnik CODEPAK Bagażnik CODEPAK


Dodaj komentarz

- liczba komentarzy