Z niemieckiej remizy – Coboc eCycle

Rowery Coboc powstają w starej strażackiej remizie w samym sercu Heidelbergu. W ciągu niespełna pięciu lat istnienia rowery tej marki zaczęły być rozpoznawalne zwłaszcza wśród fanów rowerów typu e-bike. Charakteryzują się bowiem nie tylko bardzo zaawansowaną elektroniką, ale także wyglądem.Coboc eCycle

By zapewnić sobie możliwość konkurowania z największymi producentami rowerów elektrycznych, a nawet szybkie ich prześcignięcie, w Coboc postanowiono nawiązać współpracę z wydziałem elektrycznych pojazdów hybrydowych Instytutu Technologii w Karlsruhe. To właśnie przy współpracy ze specjalistami z Instytutu Technologii opracowano znaczną część elektroniki, która znalazła się w rowerach Coboc. Zresztą sam zespół młodej niemieckiej firmy to przede wszystkim fizycy i inżynierowie elektrycy.

Coboc eCycleNie dziwi więc, że cały układ napędowy opracowano specjalnie dla modeli Coboc. Elektronika i oprogramowanie, a także bateria są autorskimi projektami całkowicie rozwiniętymi w Coboc. Wyróżnia je m.in. najbardziej nowoczesna metoda sterowania silnikiem.

Model eCycle tej firmy napędza silnik elektryczny o mocy 500W. Bateria – o pojemności 300Wh – została ukryta w ramie, by stała się niemal niezauważalna, o jej istnieniu informują dyskretnie cztery niebieskie diody LED na górnej rurze ramy.

Silnik umożliwia uzyskanie prędkości maksymalnej 40 km/h, choć przy wsparciu siły ludzkich mieści można oczywiści postarać się ten wynik nieco bardziej wyśrubować. Wspomaganie działa naturalnie, co wynika z przepisów, do prędkości 25 km/h.

Rower waży przyzwoite 13,9 kg i, co najważniejsze, jak na warunki zachodnie nie jest przesadnie drogi – kosztuje 4999 euro.
Coboc eCycle Coboc eCycle


Dodaj komentarz

- liczba komentarzy