Złodziej nie będzie miał lekko

Czyżby nadchodził kres ciężkich łańcuchów i nieporęcznych u-locków? Angielska firma wprowadza w sierpniu do sprzedaży produkt o nazwie Litelok, który ma szansę odmienić rynek zabezpieczeń antykradzieżowych. Litelok jest nie tylko elastycznym i bardzo wytrzymałym pasem, ale przed wszystkim jest niezwykle lekki.
antykradzieżowe zabezpieczenie roweru Litelok


Do tej pory w branży rowerowej mieliśmy wyścig zbrojeń związany z o maksymalnym odchudzeniem rowerów, Każdy gram mniej przekładał się jednak na cenę. Wszystkie wysiłki i tak jednak traciły sens, gdyż trzeba było kupować ciężkie zabezpieczenia do coraz droższych rowerów. Działo się tak, ponieważ konstrukcja znanych do tej pory skutecznych zabezpieczeń korzystała z materiałów trudnych do przecięcia, a te, by oprzeć się narzędziom stosowanym przez złodziei, mają swoją słuszną wagę.

antykradzieżowe zabezpieczenie roweru LitelokNeil Barron, twórca Litelok, absolwent londyńskiej Royal College of Art, posiadający 25-letnie doświadczenie zawodowe m.in. w dziale astronautyki firmy Rolls-Royce oraz własnym biznesie, postanowił zastąpić ciężką hartowaną stal innym materiałem. Pracując wraz z zespołem nad materiałami kompozytowymi w końcu uzyskał zamierzony efekt tworząc elastyczny pas o nazwie Boaflexicore. Składa się on z wielu warstw różnych  materiałów, a każda z nich zwiększa wytrzymałość na różne czynniki. Efekt jest taki, że przecięcie pasa nożycami do prętów, piłami i innymi narzędziami stosowanymi przez złodziei staje się tak samo trudne jak w przypadku najlepszych znanych u-locków i grubych łańcuchów. Ma jednak nad nimi ogromną przewagę w postaci wagi – znacznie poniżej kilograma. Dodatkowym atutem jest brak typowego zamka, który często bywa najsłabszym punktem nawet w najlepszych zabezpieczeniach. Litelok zamyka się na zasadzie zatrzasku, zatrzask uwalnia się kluczem, ale całość konstrukcji tworzy z pasem jedną powierzchnię. Złodziej nie ma więc jak się do niego dobrać.

antykradzieżowe zabezpieczenie roweru LitelokNie bez znaczenia jest także elastyczność tego rozwiązania. Litelok pozwala na przypięcie roweru do uchwytów znajdujących się w trudno dostępnych miejscach. Wszystko zależy oczywiście także od odległości uchwytu od roweru, ale producent zapewnia, że wkrótce pojawią się wersje o różnych długościach, by każdy mógł wybrać najbardziej odpowiadający mu pas, który pozwoli swobodnie przypiąć rower do pnia drzewa, latarni, betonowego słupa itp. Na razie standardowa długość Litelok to 736 mm, ale można pasy łączyć i już teraz uzyskać podwójną długość.Wymaga to oczywiście niestety kupienia dwóch pasów. Na szczęście cena za Litelok nie jest wcale wyższa niż drogich u-locków – kosztuje ok. 80 funtów. Litelok jest obecnie dostępny w przedsprzedaży, pierwsze egzemplarze trafią do klientów w sierpniu.

Update:15 kwietnia 2015.
Pojawiły się już w sieci pierwsze filmy z testem tego zapięcia. Stawia skuteczny opór szlifierce kątowej, palnikowi i paru innym wynalazkom.

antykradzieżowe zabezpieczenie roweru Litelok antykradzieżowe zabezpieczenie roweru Litelok


Dodaj komentarz

- liczba komentarzy